Шетелдік сапарлар Қазақстандағы сақтандыруды цифрландыруды ынталандырады
Қазақстандық сақтандыру компаниялары жаңа цифрлық өнімдерді белсенді түрде дамытуда. Бұл саланың флагманы автокөлік иелерін сақтандыру, бірақ басқа секторлар цифрландыру арқылы көбірек қамтылуда. 2024 жылы нарық қатысушылары туристік нарыққа қатысты жаңа қызметтердің пайда болуын күтуде.
2019 жылы реттеушінің арқасында Бірыңғай сақтандыру деректер базасын мемлекеттік деректер базасымен біріктіру арқылы онлайн-сақтандыру нарыққа енгізілді. Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігіне бұл дерекқорға рұқсат берілді, содан бері жол патрульдері автокөлік иелерінде автокөлікті сақтандырудың бар-жоғын жылдам бақылай алады. Бұл интеграциямен көлікті міндетті сақтандыруды қамту 75%-дан 95%-ға дейін өсті.
Міндетті сақтандыру секторындағы оң динамикасын байқаған сарапшылар сақтандыру полистерінің басқа да түрлеріне цифрлық тәсілді қолдана бастады. Нарық өсімінің жаңа драйверлерінің қатарында туристік сақтандыру болды. Бұл табиғи жағдай, өйткені өсімге цифрландырудың дамуы ғана емес, сонымен бірге жалпы шығу туризмі нарығының өсуі де әсер етті.
Ұлттық статистика бюросының мәліметі бойынша, 2023 жылдың бірінші тоқсанында 1,4 миллион қазақстандық шетелге кеткен. Бұл 2022 жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда (845,2 мың кету) 66%-ға артық. Freedom Finance Global зерттеуінде айтылғандай, пандемиядан кейінгі кезеңде қазақстандықтардың ойлау қабілеті қайта жанданып, саяхатқа деген қызығушылық артты. Ішкі туризм дамуға күшті серпін алды, бірақ негізгі туристік өнім бұрынғысынша басқа елдерге саяхаттау болып тұр – бұл бағыт туристік ағынның 85%-ын құрайды.
2023 жылдың бірінші тоқсанында қазақстандықтар арасында ең танымал елдердің үштігіне Қазақстан Республикасы азаматтарының құқықтарын кепілдендіру жүйесі әкімшісінің «Туристік қамқор» шығу туризмі мәліметі бойынша БАӘ кірді (71 285 қазақстандық барған), Таиланд (68 298 адам), Египет (67 407 адам). Бұл ретте Қазақстанның өзін 1,1 миллион отандасымыз туристік орын ретінде таңдаған.
Freedom Finance Global сарапшыларының зерттеуіне сәйкес, ірі қалалар мен аймақтарда тұратын ел азаматтары көбіне шетелге сапар шегеді. Олардың ішінде Алматы, Астана, Қарағанды, Түркістан, Алматы облыстарының тұрғындары көш бастап тұр.
Саяхатқа деген қызығушылықтың артуы сақтандыру нарығының өсуіне ықпал етті. Көптеген елдерде — бірінші кезекте визалық елдерде — сақтандыру қажет. Бірақ визасыз елдерге барған кезде де туристер сақтандыру полистерін жиі алады. Сарапшылар мұны саяхатқа деген саналы көзқарастың дамуымен және туристердің демалыс кезінде өздеріне жайлылыққа кепілдік беруге ұмтылуымен байланыстырады.
Бүгінгі таңда туристерді сақтандыруға маманданған кез келген қазақстандық сақтандыру компаниясының сайтында шетелге сапарға сақтандыру полисін рәсімдей аласыз. Өздеріңіз білетіндей, бүгінде Қазақстанда 25 сақтандыру компаниясы бар, оның 16-сында туристерге немесе шетелге шығатындарға сақтандыру қызметі бар. Көптеген компаниялар туристерге медициналық көмек көрсету бойынша бонустық қызметтерді ұсынады. Мысалы, «МСК» АҚ сапарыңыздың сипатына байланысты икемді сақтандыру бағдарламаларына ие, «АСКО» СК» АҚ бонустық телемедицина қызметін ұсынады, бұл кезде дәрігер туриске телефон арқылы хабарласып, емделу бойынша ұсыныстар бере алады. «ККЗиМС ИНТЕРТИЧ» АҚ полисті алғаш рет онлайн бергенде 15% жеңілдік береді.
Сақтандырушылар тәуекелдерді және оларды басқару жолдарын мұқият зерделеуге тырысады. Медициналық сақтандыруға ғана қатысты емес, түбегейлі жаңа өнімдер пайда болуда. Осылайша, Freedom Insurance багажды жоғалтуды, сондай-ақ рейстің кешігуін сақтандыруға болатын полисті ұсынуды жоспарлап отыр. Бұл өте жиі кездесетін мәселе – Air Astana (соның ішінде FlyArystan) мәліметтері бойынша өткен жылы рейстердің 26%-ы кейінге қалдырылған. SCAT әуе компаниясының мәліметі бойынша, 2022 жылы рейстердің шамамен 25%-ы кейінге қалдырылды, ал QAZAQ AIR рейсінің 24,3%-ы уақытында ұшып кетті. Бұл көрсеткіштерді жаһандық көрсеткіштермен салыстыруға болады: Еуропалық Одақ елдерінде ұшулардың шамамен 29,8%-ы, АҚШ-та – 21%-ы кейінге қалдырылған. Алайда рейс кешіктірілсе, жолаушылар айтарлықтай қолайсыздықты сезінеді. Жаңа сақтандыру полисі оны түзетуге көмектеседі. Сандық тәсілдің арқасында рейстің кешігуінен немесе жоғалған багаждан сақтандыруды банк картасына өте жылдам – дәл әуежайда алуға болады.
«Бұл сақтандыру полисі, біздің барлық қызметтеріміз сияқты, басты мақсатты көздейді – кез келген күтпеген жағдайда клиенттер өздерін қорғалғандай сезінеді. Олар шығындардың сақтандыру өтемі тез және кідіріссіз алынатынына сенімді болуы керек», — деп атап өтті Freedom Insurance басқарма төрағасы Азамат Керімбаев.
Сақтандырушылар туризм индустриясының одан әрі дамуы сақтандыру компанияларын туристік сақтандыруды дамытуға ынталандырады деп күтеді және нарықта жаңа өнімдер пайда болады деп сенеді.