Сақтандырушылар Еурохаттама бойынша залал сомасының лимитін 200 АЕК дейін арттыруды ұсынады

Бір жыл бұрын Қазақстанда Еурохаттама механизмі күшіне енген болатын, оның мақсаты – жол-көлік оқиғаларын тіркеу тұрғысынан көлік иелерінің өмірін жеңілдету. Әзірлеудің арқасында 2024 жылдың 1 қаңтарынан бастап жол полициясы мен сот шешімінсіз, «Еурохаттама» қызметі арқылы апатты тіркеуге болады және бүкіл процесс 15-20 минутыңызды алады. Ал осы механизм арқылы тіркелгеннен кейін сақтандыру төлемін жәбірленуші 5 күн ішінде алады.

«Freedom Insurance «СК» АҚ Басқарма төрағасы Азамат Керімбаев жаңа енгізулер жол қозғалысына қатысушыларға, сондай-ақ сақтандыру төлемдерінің процесіне қалай әсер еткенін айтып берді.

Сақтандырушының айтуынша, жаңашылдықты жол полициясының қызметкерлері бірінші болып бағалады. «Механизм бір жыл жұмыс істегеннен кейін полицияның Еурохаттама арқылы шағын жол-көлік оқиғаларын рәсімдеуі әлдеқайда жеңіл болғанын атап өтуге болады. Қызметтің арқасында көп уақыт үнемделеді, өйткені апатты қағаз түрінде рәсімдеу, сызбалар салу, барлық құжаттарды жүктеу қажет емес. Қазір сіз жүйеге кіресіз, жалпы 10-15 минут ішінде бүкіл процесті рәсімдейсіз», — деді.

Өткен жылы бүкіл Қазақстан бойынша Еурохаттаманың көмегімен 15000-нан астам өтінім ресімделді. «Бұл жеңілдетілген реттеуді енгізудің бірінші жылы үшін жақсы нәтиже деп санаймын. Қазақстандықтар бірте-бірте әзірлеудің ыңғайлылығын, сондай-ақ төлем алу жылдамдығын екі күннен бес күнге дейін бағалады. Яғни, бес күн ішінде жәбірленуші өз шотына төлем алады және көлікті жөндей алады», — деп бөлісті сарапшы. Ол сондай-ақ 2024 жылдың алғашқы алты айында адамдар жаңа рәсімдеу механизміне күмәнмен қарағанын айтты. «Бірақ уақыт өте келе жол полициясы жол апаттарын рәсімдеудің ыңғайлылығын, жылдамдығын бағалап, жүргізушілерге қызметті қалай пайдалану керектігін түсіндіре бастады. Жол полициясы қызметкерлерінің қатысуының арқасында алты айдан кейін адамдар оны белсенді түрде игере бастады. Полиция да, автокөлік иелері де бұл шешімнің артықшылықтарын бағалағаны қуантады», — деп атап өтті маман.

Сақтандырушылар механизмнің артықшылықтарын автокөлік иелерінің барлық құжаттарын Egov-тан цифрлық түрде алуға болатындығын, сондай-ақ төлем жасау үшін сот шешімін күтудің қажеті жоқ екеніне көздері жетеді. «15 минут ішінде біз құжаттарды, автокөліктің зақымдану фотосуреттерін рәсімдейміз. Сақтандыру төлеушілері үшін де ыңғайлы – өтінімде барлық қажетті құжаттар бірден жиналады, бұл жұмысты жеңілдетеді және тездетеді. Осының арқасында төлем мерзімі қысқарды. Егер Еурохаттама тетігі енгізілгенге дейін ол 90 күнге созылса, қазір — екі күннен бес күнге дейін», — деп атап өтті сарапшы.

Сақтандырушы өткен жылдың қаңтар-мамыр айларында Еурохаттама арқылы сақтандыру жағдайлары бойынша 5000-ға жуық өтінім болғанын айтты. Содан кейін әзірлемені пайдалануға Астананың жол-патрульдік қызметі қосылды, механизмнің жұмысын жүргізушілерге белсенді түрде түсіндіре бастады, өйткені оның тиімділігін бағалады. Астанадан келген ЖПҚ қызметкерлерінің жұмысының арқасында өтінімдер 70% — ға өсті. СТКҚ (Сақтандыру төлемдеріне кепілдік беру қоры) әзірлеген бастама автокөлік иелерінің аварияларды тез ресімдеу тәсіліне деген сенімін арттырды. Әкімшілік сот сонымен қатар Еурохаттама арқылы жүзеге асырылатын сот істерінің санын азайту арқылы әсерін сезді.

«Тіпті зейнеткерлер де әзірлеудің ыңғайлылығын бағалағанын айта кету керек. Астанада 70 жастағы әйел ЖКО-ны Еурохаттама арқылы рәсімдеген кейс болды. Рөлде оның күйеуі болған, өзі машинаның иесі ретінде өтініш берді. Ол деректерді енгізді, биометрия арқылы өтінімге қол қойды. Аға буынның цифрландыруға көбірек сенетіні және Еурохаттама арқылы төлем алуға қарсы емес екендігі қуантады. Сондай-ақ, Астанада 79 жастағы ер адам шағын апатқа ұшырап, өтінімді өзі толтырып, төлем алған да кейс болды. Ол өзі рөлде болды. Яғни бұл әзірлеу технологияны түсінетін және оған сенетін жасы үлкен адамдарға да түсінікті», — деп бөлісті.

Сақтандырушы жаңа механизмді пайдаланатын адамдар саны артады деп санайды. «Егер 2024 жылы өсім 15 000 өтінімге тең болса, осы жылдың соңына қарай біз өсімді екі есе болжаймыз, бұл шамамен 30 000 өтінім. Біз бұл санға сенеміз, өйткені адамдар механизммен таныс болғандықтан, жол полициясы да оны белсенді қолдана бастады. Егер өткен жылы Еурохаттама бойынша өтінімдер Астана, Алматы және Шымкент қалаларынан жиі келіп түссе, қазір біз Семей, Тараз қалаларында да өтінімдердің өскенін ескердік. Біздің DTP.kz сервисіміз арқылы да өңделетін өтінімдер Еурохаттама механизмінің оң әсерінің жалпы тенденциясының көрінісі болып табылады. Мысалы, 2024 жылы біздің DTP.kz арқылы  2500-ге жуық өтінім ресімделді, кейстердің көпшілігі Астанадан», — деп нақтылады сарапшы.

Биыл сақтандыру компаниялары Еурохаттама бойынша залал сомасының лимитін 100 АЕК-тен 200 АЕК-ке дейін ұлғайтуды ұсынады. Ресімдеу жылдамдығының және сақтандыру төлемдерінің мерзімін қысқартудың арқасында бұл жол полициясына, әкімшілік соттарға жүктемені бірнеше есе азайтады, сондай-ақ жолдардағы, әсіресе ірі қалалардағы трафикті жақсартады. Айта кету керек, 2025 жылы АЕК мөлшері ұлғайып, қазір 3932 теңгеге тең болды.

Сондай-ақ, сақтандырушылар Еурохаттама арқылы ресімдеу идеясын тек ОГПО полисі бар автокөлік иелері үшін ғана емес, сонымен қатар Касконы пайдаланатындар үшін де қарастыруды ұсынады. Қазіргі уақытта механизм өтінімдерді тек міндетті автосақтандыру полисі бойынша қабылдайды. Сақтандыру компаниясының мәліметтері бойынша, 2024 жылғы барлық жол-көлік оқиғаларының 33%-ы ресімдеуге Еурохаттама арқылы түсуі мүмкін. «Егер Каско полисі бар автокөлік иелері де Еурохаттама тетігі арқылы ресімделсе, онда полиция мен әкімшілік соттардың ресурстарының үлкен көлемі босатылып, зардап шеккендер, денсаулығы мен өміріне зиян келтірілген күрделі ЖКО-ға бағытталуларына мүмкін болар еді», — деп есептейді сақтандырушы. Бастама тиісті заңға өзгерістер енгізілгеннен кейін ғана іске аса алады.