Банктен қоңырау шалулар және лотерея ұтысы: қазақстандықтар қандай алаяқтық сызбалармен бәрінен жиі кездесетінін айтты

«Касперский зертханасы» Қазақстан тұрғындары қандай алаяқтық схемалармен бәрінен жиі кездесетінін анықтады*. Ең көп таралған сценарийлер-бұл зиянкестер банк қызметкерлерінің атын жамылып әрекет етеді. Ең танымал сызба келесідей: адам банктік шотты немесе картаны бұзу мүмкіндігі туралы қоңырау алады. Сауалнамаға қатысқандардың 75% — ы жылына кем дегенде бір рет соқтығысқан-олар жеке немесе олардың жақындары.

Банк қызметкерлерінің атын жамылған алаяқтар басқа да ұқсас сценарийлерді жүзеге асырады. Мысалы, олар құпиясөзді, банк картасының нөмірін немесе оның басқа деректерін растауды сұрауы мүмкін (респонденттердің 67% — ы бұған тап болған) немесе банктік шоттың немесе картаның бұғатталғаны туралы хабарлауы мүмкін (әр екіншісі осыған тап болған).

Банк қызметкерлерімен сызбалардан басқа, ақша табудың басқа жолдары бар. Мысалы, респонденттердің 28% — ы тиісті төлемдер немесе ақшаны қайтару туралы хабарламалар алды, ал әрбір бесіншіде-туысқанынан немесе жақын адамынан ақшаны шұғыл аударуды өтінеді. Сауалнамаға қатысқан әрбір екінші қазақстандық лотереядан немесе өзі қатыспаған конкурстан ұтысты алу туралы ұсыныс алды.

«Зиянкестер банк тақырыбын белсенді пайдалануды жалғастыруда. Сонымен қатар, олар мезгіл сайын ықтимал құрбандардан ақша немесе жеке деректерді тартудың жаңа тәсілдерін ойлап табады. Мысалы, жақында «Касперский зертханасының» сарапшылары алаяқтар Android платформасындағы смартфондарға қашықтан қол жеткізу үшін банктік қосымшаларға ұқсас қосымшаларды тарата бастағанын анықтады. Алдымен олар ықтимал құрбандарға банктік қолдау қызметкерлерінің атын жамылып қоңырау шалды, содан кейін оларды қосымшаны орнатуға көндіреді және телефонға қол жеткізуге мүмкіндік беретін деректерді алдады. Банктер өкілдерінен келіп түскен кез келген ақпаратқа абай болу және оны екі рет тексеру қажеттігін еске саламыз», — деп түсіндірді [спикердің аты-жөні]

Мұндай сызбалардан қорғану үшін сарапшылар мыналарды ұсынады:

  • банк қызметкерлерінің атынан алынған ақпаратқа сын көзбен қарау. Атап айтқанда, ресми сайтта көрсетілген нөмір бойынша банкке өз бетінше қоңырау шалуға болады;
  • телефон арқылы құпия сөздерді, кодтарды, банк картасының нөмірін және басқа қаржылық деректерді бермеңіз;
  • почтадан, мессенджерлерден және SMS-тен күмәнді сілтемелер бойынша өтпеңіз;
  • * қоңырау шалушының өтініші бойынша бағдарламаларды орнатпаңыз, қосымшаларды тек ресми дүкендерден жүктеңіз;
  • сенімді қорғаныс шешімін қолданыңыз. Мысалы, Kaspersky Who Calls пайдаланушыларға күдікті қоңыраулар туралы ескертеді және алаяқтық қоңыраулар мен спамдарды автоматты түрде бұғаттайды.

* Сауалнаманы OnIn агенттігі « Касперский Зертханасының»  тапсырысы бойынша 2022 жылдың желтоқсанынан 2023 жылдың қаңтарына дейін жүргізді. Оған Қазақстаннан 1000-нан астам респондент қатысты